2018. február 6., kedd

Rántsunk egyet a világon, legyen jobb az élet

Mondok valami újdonságot: úgy telnek a napok mostanság, mintha lopnák őket. Ja, hogy ezt már mondtam? És nem is napra, hanem évre? Hát, ilyen ez, sajnos azóta sem változott semmi.
Vagy talán mégis: nem hivatalos fogadalom, de égető szükség lett mostanra, hogy alkalmanként kilépjünk a rutinból, és csináljunk valami normálisat. Például elmenjünk egy filmre néhány jóbaráttal, ha már olyan királyság van, hogy játszanak magyar filmeket is a kolozsvári mozik, és nem csak egyszer egy évben. Vagy hogy sétáljunk egyet, ha már a sulis vakáció végeztével megérkezett a hó is. Mostanában gyakran sort kerítünk a közös hazaútra (mivelhogy a négyórás munkaidőm alkalmanként kinyúlik annyira, hogy már Férj is hazaindul), és utána nagyon jó a megjavított kazános, meleg lakásba érve ejtőzni egyet. És persze felmelegedni valami jófajta kajával ;)



Mostanában nagyon rákaptam a rántott cuccokra, mivel kikísérleteztem a legjobb panírt evör (és kövezzetek meg, fogalmam sincs, hogy ezt leírtam-e már nektek - a rádióban viszont elmondtam, tudom ;) ), úgyhogy szinte bármit képes vagyok kirántani, csak hogy érezzem azt a roppanós-finom bundát. De a most következő kajában nem csak a bunda volt ám finom :)

Rántott brie zelleres édesburgonya-szósszal

Hozzávalók: fejenként egy brie sajt, 2-3 édesburgonya, egy fél zeller, 125 g görög joghurt, , bors, szerecsendió, liszt, tojás, prézli, kukoricakeményítő, napraforgó-olaj



Jöjjön egyszer a püré, mert azt hosszabb elkészíteni. Az édesburgonyákat és a zellert megpucolom, felkockázom, átmosom, majd egy kevés sóval főni teszem. Amikor a zöldségek puhára főttek (a zellernek kell a kb fél óra, de az édesburgonya nem annyira szétesős, mint a sima, úgyhogy bőven kibírja), nagyjából leszűröm őket (a levet félreteszem), majd hozzáadom a görögjoghurtot, és alaposan összetöröm. Ha kell, a félretett lével hígítom annyira, hogy habverővel is könnyen átforgatható legyen, fűszerezem borssal és szerecsendióval, és ha szükséges, utánsózom.
A brie sajtokat 10-15 percre a fagyasztóba teszem, közben előkészítem a panírt: a tojást felverem, sózom, és megbolondítom egy kevés szerecsendióval. A titok igazából a lisztben van: ehhez 2-1 arányban keverek búzalisztet és kukoricakeményítőt, tehát két kanál liszthez egy kanál keményítő jár. Sajtok esetén a prézlit is fel szoktam turbózni egy kevés keményítővel, de ez amúgy nem feltétlenül szükség. A kicsit átfagyott brie-ket óvatosan kettévágom, majd panírozom - ugye már tudjuk, hogy sajtot legalább másfélszer kell panírozni, két prézliréteggel; én most a minél roppanósabb bunda és minél jobb tartás érdekében kétszer paníroztam végig őket, liszt-tojás-prézli-tojás-liszt-tojás-prézli sorrendben. Kisujjnyi szinte füstölősen forró olívaolajban gyorsan megsütöm a szeleteket - és kész is. Nálunk még készült hozzá egy gyors saláta is, bolti keveréksalátából, kevés sóval és tökmagolajjal - nem kötelező, de jó hozzá ;)


Elkészítési idő: 45 perc

UPDATE: ide katt, ha hallgatni is akarod :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése