2016. március 12., szombat

Odatettük a csontot

... Főni. Maradékfelhasználás felsőfokon.


A múlt héten meséltem az omlós-finom csülökről, amit seperc alatt bepusziltunk hatan. No, ennek a csülöknek azért maradt ugye két csontja, némi kis húscafatkákkal, meg néhány zsírosabb darab, amit már senki nem tudott megenni repetában. Sajnáltam kidobni őket, úgyhogy másnap vettünk hozzá egy rakat leveszöldséget, és főztem belőlük egy igen finom csontlevest - amúgy sem tett rosszat az esti koccintgatás után ;)

Csontleves

Hozzávalók: 2 szép húsos csülökcsont, 1 zeller, 3 petrezselyemgyökér, 1 csokor petrezselyemzöld, 5 murok, 2 fej hagyma, 100 g levesbetét-tészta

A csontot a húsdarabkákkal-zsíros részekkel együtt 3 liternyi hideg vízben feltettem főni. Mikor a víz gyöngyözött, beledobtam a két megpucolt fej hagymát, majd alkalmanként megkeverve hagytam főni majdnem két órát (közben dolgozni is kellett, ugye, ezért kicsit megfelejtkeztem róla...). Utána hozzáadtam a megpucolt és feldarabolt zöldségeket, és tovább főztem őket még egy fél órát. Végül kivettem a csontokat, a hagymafejeket, beletettem a laskát és a felaprított petrezselyemzöld felét, és újraforraltam. Petrezselyemzölddel megszórva, mellette friss kenyérrel ettük - hümm, igen jól esett :)


UPDATE: ide kattintva lehet meghallgatni is ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése