2015. október 20., kedd

Raguzzunk

Említettem nem olyan rég, hogy volt egy halas periódus a nyarunkban. Nem tudom, mi miatt kattant be akkor annyira a hal, de lépten-nyomon csak azt ettük volna. Így - azt is ettük.



Vannak nekem ilyen bekattanásaim, amikor majd' meghalok azért, hogy egy bizonyos ételt ehessek (és nem, nem tejszínhabos savanyú uborkára gondolok az éjszaka közepén, mielőtt még valaki téves következtetéseket vonna le). Szerintem a szervezetem érzi, hogy éppen miből fogynak ki a készletei, és ezt így közli velem, hogy aztán én gyorsan töltsem fel. Persze nem csak emiatt ettünk halat hallal júliusban, hanem mert szeressük is nagyon :) 
Amúgy ez a mai recept - igaz, hogy csak távolról és hunyorítva - eszembe juttatta a tavaly nyáron Budapesten evett dorozsmai molnár pontyomat gombaraguval és nokedlivel... hmmm, most megéheztem :)

Gombaragu grillezett halszeletekkel, galuskával

Hozzávalók: 2 konyhakész pisztráng, 200 g csiperkegomba szárastól, tejföl, liszt a habaráshoz; 40 dkg liszt, 2 tojás, víz, , olaj

A pisztrángokat megmosom, fejüket és farkukat levágom, ugyanúgy az uszonyokat is. Ezután a halakat kétujjnyi vastag szeletekre vágom, a darabokat kifilézem, besózom, és megspriccelem citromlével. Forró, zsírral megkent grillsütőn minden oldalukat 3-4 percig sütöm.
A gombákat megpucolom, a szárakat felaprítom, a többit felkockázom. A szárakat kevés vízzel felteszem párolódni. Mikor megfőttek, kevés tejföllel és liszttel behabarom, és összeturmixolom. A gombafejeket egy serpenyőben kevés olajon megfuttatom, majd hozzáadom a szárakból készült habarást, felengedem egy kevés vízzel, és az egészet összefőzöm.
A lisztből, tojásból és vízből nokedlit készítek, lobogó sós vízbe szaggatom és megfőzöm, majd kevés olajra szedem.
Az egészet frissen-forrón tálalom, hogy gyorsan megpapálhassa az éhes Férj és a kedvenc szomszédság :)


ÁPDÉT: itt-itt-itt hallgassátok meg :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése