2015. július 19., vasárnap

Recept Julinak

Kis létszámú, de annál lelkesebb fészbukk-szavazásunk második helyezettje érkezik :)




Nézegetem a képeket a blog mappában, és siránkozom, hogy ezt sem, meg azt sem sikerült időben feltölteni, és sajnos vannak olyanok - amúgy nyilván a legjobb fotóim  - amiket már talán nem is fogok tudni feltölteni, mert nem írtam le a receptjüket, vagy csak nem találom (reménykedjetek a költözésben... :P). Aztán van a másik véglet, amikor recept éppen akad - lévén, hogy már okosodtam, és ügyesen egy helyre gyűjtöm az ilyen-olyan fecnikre írott receptjeimet - csak éppen illusztráció nem készült hozzá :)
Szóval az a helyzet, hogy ezt a pogácsát már réges-régen legyártottam egyszer, egy baráti vacsorára készült. Sajnos már megint nem találom, hogy honnan jött az ötlet meg az alaprecept, de még kutakodom :) Így hát annak idején elkészült a pogácsa, frissen-illatosan kivittem az asztalra - és elfogyott, mielőtt fotózhattam volna. Így Férj legnagyobb bánatára muszáj volt elkészítsem még egyszer - és bár most is belekóstolt pár barát, azért még sikerült kattintani vagy kettőt :)

Főzött tésztás pogácsa

Hozzávalók: 3 dl tej, 100 g vaj vagy sütőmargarin, 2 csapott kk , 200 g liszt, 3-4 tojás, az ízesítéshez májkrém és sajt, a díszítéshez lenmag vagy szezámmag.

A tejet a kockára vágott margarinnal és a sóval felforralom. Mikor forr, folyamatos kevergetés mellett hozzáadom a lisztet, és addig kevergetem, amíg elválik az edény falától. Ezután lehúzom a tűzről, és alapos kevergetés mellett egyenként hozzáadom a tojásokat, majd hagyom kihűlni.
Az alaptészta ezzel el is készült, innen aztán ki-ki úgy ízesíti tovább a tésztát, ahogy szeretné. Én májkrémet és egy kevés apróra reszelt sajtot kevertem a tésztába.
A bekevert tésztából vizes kanállal dió nagyságú darabokat szaggatok, sütőpapíros tepsire teszem őket, megszórom egy kis len- vagy szezámmaggal és 10-12 perc alatt szép aranypirosra sütöm mindegyiket.


ÁPDÉT: idekatt, ha hallgatnád is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése