2013. augusztus 3., szombat

Mediterrán hangulat avagy mit esznek a kéthetes házasok?

Az úgy történt, hogy kenyérért mentünk a Kerfúrba. Aztán ott megláttunk valami gyönyörűszép pisztrángokat. Aztán eldöntöttük, hogy másnap veszünk belőlük, vacsorára. Aztán hazajöttünk, én nekiültem ötleteket keresni és összefutott a nyál a számban, mire összehoztam a lentebbi receptet. Aztán másnap lementünk megint, és persze már nem volt abból a kinézett pisztrángból (ekkor döntöttem el, hogy többé nem mondom semmi szükségesre azt, hogy majd megveszem később, mert nem lesz - ezt az elmúlt hónapokban nagyon-nagyon sokszor tapasztaltam), de kijelentettem, hogy mostmár aztán pisztrángot szerzünk, lesz, ami lesz. Hát, hajtóvadászat lett, meg - nagyon finom vacsora :)



Töltött pisztráng dominókrumplival, tartármártással

Hozzávalók: fejenként egy nagyobb vagy két kisebb konyhakész pisztráng, 100 g mozzarella, 1 kisebb citrom, sonkaszeletek, rozmaring, zsálya, só, zöld olivabogyó (nem baj, ha a mandulával töltött fajta), vaj, olivaolaj, 5-6 közepes szem krumpli, 1 tojás, napraforgóolaj, mustár, tejföl, citromlé

A pisztrángokat óvatosan megmosom, leszítatom, majd bedörzsölöm sóval.
A mozzarellát felmorzsolom és összekeverem egy kanálnyi aprított zsályával, a citromot megmosom és felkarikázom, a levét a pisztrángokra öntöm.
A krumplit megpucolom és téglatest formájúra alakítom, majd nagyon vékonyra szeletelem (uborkaszeletelővel is lehet, akinek van olyanja, nekünk csóróbbaknak marad a kés meg a kezünk). Tűzálló tálba teszem, meglocsolom sóval kevert olivaolajjal és az előmelegített sütőbe tolom - nagyjából 40 perc alatt készül el.
Ha a krumplit betettem sülni, a pisztrángokra kerül sor. Egy akkora tepsit, amibe beleférnek, bőven kikenek olivaolajjal. A pisztrángok belsejét megtöltöm a zsályás mozzarellával és pár szem olivabogyóval, valamint belenyomok egy-egy hosszabbacska rozmaringágat is. Mindegyik pisztrángot szorosan körbetekerem egy-két leheletvékony szelet sonkával, majd az olajjal kikent tepsibe fektetem őket. Mindegyikre teszek két-három fél citromszeletet és néhány szelet vajat. A tepsit letakarom alufóliával, néhány helyen megszurkálom fogpiszkálóval és 20 percre a krumpli mellé teszem. 20 perc után leveszem a fóliát és még nagyjából 10 percig sütöm, hogy megpiruljanak.
Ameddig a pisztrángok és krumpliszeletek sülnek, kikeverek egy tartármártást. Alapnak egy tojásból egy kevés olajjal majonézt készítek, majd 1 ek majonéz - 1 ek tejföl - 1 kk mustár - 1 kk citromlé arányban kikeverem a tartárt. A végén sózom, borsozom - és kész :)

A tálalás már pofonegyszerű - én annyit tettem hozzá, hogy a maradék citromot hosszúkás csíkokra szeleteltem és összekevertem a maradék olivabogyóval, ezt tettem a halacskák mellé. Jó étvágyat :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése