2012. július 19., csütörtök

Csudakönnyű-csudafinom lepény

Blogbarangoltam a napokban és találtam egy blogot, ami telis-teli van zseniális ötletekkel, fincsi és könnyű kajákkal és sok-sok mosollyal meg szeretettel :) Mindenkinek ajánlom böngészgetni Kifli és levendula blogját - és esetleg csemegézni mellé ebből a csodás lepényből, amihez tőle loptam az alapot :)


Szalámis-burdufos lepény

Hozzávalók - a tésztához: kb 25 dkg burduf, 40 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 1 tojás, 8 evőkanál tej, 8 evőkanál olaj, 1 teáskanál só, 2 teáskanál rozmaring
-a tésztára: tejföl vagy szána, pár fej vöröshagyma, apróra vágott szalámi, reszelt sajt (szokásos mérték: minél több, annál jobb :) )

Elkészítés
A tészta hozzávalóit összekeverem (pár perc alatt gyönyörűen összeáll; én az elején fakanállal kevertem, majd a legvégén gyúrtam át egy kicsit kézzel). Kis adagokat szakítok belőle és kb 2 cm vastagra nyújtva (én kézzel húzkodtam megfelelő méretre és vastagságra) sütőpapíros tepsibe teszem, a szélét kicsit felhajtogatom, hogy legyen egy pici pereme.
A lepénykéket megkenem egy kis tejföllel, rászórom a vöröshagymát, a szalámit, végül a sajtot. 20-25 perc alatt szép piros-mosolygósra sütöm.

Elkészítési idő: 30 perc


Kár, hogy ezek a finomságok mindig csak vacsorára készülnek, így  kénytelenek vagyunk  mindig szembevakuzni velük... Higgyétek el, hogy élőben sokkal-sokkal szebb a piros-ropogós sajtréteg alatt a megpárolódott vöröshagyma és szalámiréteg :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése